Kiedy wózek widłowy kwalifikuje się do generalnego remontu?

Wózki widłowe to maszyny powszechnie używane w wielu branżach i miejscach, między innymi w różnego typu magazynach czy zakładach przemysłowych. Są one przygotowywane do ciężkiej pracy i, prawdę mówiąc, faktycznie są to pojazdy bardzo wytrzymałe, przystosowane do długiego działania. Jednak nawet takie urządzenia czasem wymagają naprawy i konserwacji. Dziś postaramy się odpowiedzieć na pytanie, kiedy wózki widłowe kwalifikuje się do tak zwanego generalnego remontu i czym on w ogóle jest!

Zapobieganie lepsze od napraw

Na początku przypomnijmy jednak prostą zasadę mówiącą, że lepiej zapobiegać niż naprawiać. Przekładając to na użytkowanie wózków widłowych, warto pamiętać, że pracują on często w trudnych warunkach. Właśnie dlatego warto robić regularne przeglądy maszyn i dokonywać konserwacji, która na pewno przełoży się na żywotność pojazdów. W końcu w wypadku wózków widłowych każdy ich przestój to strata czasu i pieniędzy.

Nie lekceważmy nawet niewielkich objawów wskazujących na jakiś problem w działaniu urządzeń i reagujmy od razu. Dzięki temu unikniemy niespodziewanych awarii, które mogą niekorzystnie odbić się na pracy naszej firmy.

Kiedy należy zdecydować się na generalny remont?

Jakby jednak nie było, każdy wózek widłowy po prostu się zużywa i wymaga w końcu generalnego remontu. Kiedy należy go przeprowadzić? Na początku wyjaśnijmy, że głównym zadaniem remontu jest przywrócenie pierwotnej sprawności danego pojazdu, zanim dojdzie do określonych, często poważnych usterek. Widać więc jasno, że z remontem nie ma co czekać do momentu, w którym pojazd zostanie unieruchomiony.

Kiedy więc pomyśleć o profesjonalnym remoncie wózka widłowego? Motywacją do tego powinny być wszelakie nietypowe objawy, które występują podczas korzystania z maszyny, czyli różne wycieki, niepokojące dźwięki lub niepojawiające się wcześniej wibracje. Pamiętajmy, że remont wymagany może być także również po to, aby maszyna była dopuszczona do użytku. Wózki widłowe podlegają bowiem wymogom UDT.

Facebook